NUFF

Saturday, January 23, 2010

Sultan Mangkat

upacara penghoramatan terakhir kepada sultan oleh rakyat johor.

aku rasa bertuah membesar dekat johor ; ) johor best!!

Tadi ketika sedang buat tugasan PSN untuk Pertandingan ke Kuala Nerang kat office Sir Zamri dengar dia kata sultan dah mangkat....Ini bermakna kami akan cuti dan tiada lagilah dapat menyambut hari keputeraan Baginda sultan johor pada 8 April tu. Takziah diucapkan.

Tapi yang masalahnya ialah kepada aku sekarang. Tadi dengar pengumuman the latest dimana kami semua wajib pakai tudung warna putih selama tujuh hari kerana kemangkatan Baginda. Aduh mana aku nak cari tudung putih tu. Dah bawa balik rumahlah sebab tak pernah pakai pun tudung tu.Tudung warna hitam banyak la.

Inilah masalahnya setiap kali barang yang berguna di kemudian hari tu aku bawa tak dipakai dan bila aku dah hantar balik ke rumah barulah barang tu nak digunakan. Contohnya sijil SPM, tudung putih dan buku Pengajian Perniagaan Tingkatan 6 aku. Aduh duh duh, aku memang perlukan kesemuanya sekarang beb.

Kan bagus kalau aku memelihara seekor Doraemon sebabnya dia mesti bagi pinjam pintu ajaib untuk balik ke rumah. Dan kan bagus juga kalau aku punya awan terbang seperti Go ku dalam cerita Dragon Ball cepat sikit sampai rumah tanpa perlu mengharungi traffic jam. (Ceh,angan2 dan khayalan minda je semua ni)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...