NUFF

Friday, January 1, 2010

Part time Chef

arie nie aku telat bangunnya..tdo pn lmbtkan so adatla n mcm biase my routine kat kuching kne jd chef,aku bkn la suke sgt masak nie n dr kecik2 lg x penah kene suruh masak ngan nenek tp aku pn heran aku bisa masak..ntah bile mulenye aku pn x tau..mama pn x penah pksa


rupe2nye penat memasak nie,x sangka cam ne nenek ku leh tahan masak ari2 selame aku membesar ngan dier 16 tahun nie,dier pn keje dlu jd tukang masak,cekal sungguh ati dier,x bosan ke agknye asik masak pagi n petang hari2 pulak tu.

penah gak trejd dlu time raye 2006,ktowng x blek raye n mama plak time tu bnyk tempahan menjahitnye nk x nk aku la yg kene masak juadah rayer nye..nasib la menjadi pe yg aku masak,bangga gak rase time tu.hahah aku masak aym msk merah,kuah kcang,sayur lodeh,rendang n x ingt laa hehe


ade kaitan ngan msak gak,aku terpk nape la x amek je kos culinary art dlu tetibe pe kejadahnye g amek accounting yg aku sendiri x berape nk minat..bodonye pilihan..nw kene tanggung la akibatnye huhu tp x pe may be ad hikmahnye..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...