NUFF

Wednesday, January 13, 2010

korang bikin gempak je

LOKASI : BK 25 Blok Akademik
MASA : 11-12 A.M
SUBJECT : Business English


This is my english lecturer for this semester,Miss Norzehan.

Aku dulu sangat lemah dalam penguasaan english. But im not said that my english is superb now but have an improvement. Now can understad better. Semua ni bermula sejak aku memasuki tingkatan enam. MUET paper wajib time tingkatan enam.

Bercerita perihal MUET,mengingatkan tentang kenangan manis yang pernah aku lalui. My teacher yang teaching MUET ni namanya Madam Florida Putang Mawi. She is very nice,sexy,friendly,beautiful and paling penting sporting.

Sejak dari sekolah rendah sampailah sekolah menengah english is not my fovourite subjek. Lebih lagi bab grammar and literature.Aku akan mengerutkan dahi dan mengangkat kening sambil buat muka blur time menghadap dua benda ni. Dont like lah.

Oh tertinggal cerita kenangan manis MUET.

NADIA ABDULLAH
 Penerima Anugerah untuk matapelajaran  MUET terbaik  2007.

 Rasa macam tak percaya aku akan dapat penganugerahan ini, kerana aku tak la sehebat mana pun ( dalam hati terharu ) kejayaan ni berpunca dari mana ya? Rezeki tuhan bagi agakanya. Alhamdulilah. Tapi sejak MUET la aku mula berkeyakinan dalam english.

Cukup cerita silam MUET aku itu. Yang aku maksudkan korang bikin gempak tu ialah budak kelas DIA 4A la. Penuh dengan usikan dan gelak ketawa saban hari . Untuk kelas kali kedua english miss G telah menanyakan maksud meeting.

Soalan miss G. " Dating is a meeting or not?" dan banyak answer mengatakan "YES". Kecuali aku dan beberapa rakan lain. Dan miss G tanya aku WHY you said NO?  Jawapan aku mudah.. Because IM SINGLE ! : ) Lantaran itu seluruh kelas bergema dengan gelak tawa kawan-kawan di samping Miss G sendiri tersenyum. Tapi tak salahkan jawapan itu

Azim,nama yang tidak asing lagi dikelas DIA 4A. Penghibur dan penceria kelas. Thanks Azim. Walaupun anda agak bising ye. Apa kaitan Azim dengan english dan aku? Sedikit kongsian di sini, Azim telah mengeluarkan kenyataan dan buat aku sedikit lega dan berasa seperti orang penting "Tanpa Kak Nad  kelas tak best la" Oh ye ke? Terharu aku dengar.

Aku memang sedia maklum sukar hidup tanpa membuat orang lain ketawa dan menegur aku dengan berkata "Banyaknya cakap tak penat ke" Fuh... nak buat macam mana itulah the real me. ^_^

Konklusi dari cerita ini, aku seikhlas hati menyatakan sudah semakin gemar dan menyayangi english. And i cant wait for my next english class.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...