NUFF

Sunday, January 10, 2010

I'm fly From Kuching To JB

What are boring day, since i went back to my college there is nothing for me to do. Dan yg x best nyer i got flu n cought. Now suare aku pn dh cam nyah + badang hahaha Seksa tau x. Maybe it happen because i'm not get enough sleep n rest at the day before and after i'm flying to JB last wednesday.


Lokasi : Tilam katun Rabbitku dpn Tv kat Ruang Tamu
Masenye : Pagi yg buta
Tarikh : 6 Jan 2010


"Nadia bgun la,dh siang ni,kate nk ikut bli kek & ikan."
(aku terpisat2 lap muke,sambil mate terkebil2..)
"cepatlah g mandi"
(aku bgun n amek towel otw g mandi)


Ape aku nk pkai nie..bju dh packing
Aku pn menyelongkar almari mama
Hah,jumpe dh..
"Mama pinjam bju nie eh,x de bju dh."





Sebelum gerak aku sempat masak sayur kailan n then mama sambung masak sup ayam pulak
Kene masak awal coz t nenek nk makan kang lapor pulak..aku mama n daddy sarapan nyer kat luar aku order mee kolok t pasni x dpt makan dh my parent mum2 laksa sarawak.tetibe terliur lak rase.





Perjalanan hari itu membawa aku ke....
  1. Pasar basah satok-beli ikan terubuk masin
  2. Kilang Kek lapis kat Kg ape ntah (x ingt) Dayang Salhah yg cukup masyur kat Kuching skunk
  3. Kilang seramik -beli pasu
  4. Pasaraya H&L Batu 10- beli mee segera & sardin siap masak



Balik rumah trus online jap sementara masih berkesempatan
Mama telah membuke balek bungkusan kek coz kek lapis dia pn tergolong dlm tu 
Adik2 yg bru blek skolah gatal tgn nk bukak mee segera & sardin aku..mane bleh..bekalan la


Aku dh siap pack barang habis berlecak2 ketiak n bsah muke dek peluh yg mengalir deras cam taufan katrina.mmg aku kuat berpeluh pn.Owng sehat la katekn.Barang dh siap pack..2 bag besa n 2 buah kotak.Bayangknlah..bimbit 2 buah kotak,beg sandang belakang ala2 pendaki gunung,beg selempang laptop,handbag gadis dan beg baju..sarat nyer,mcm pokok berdaun lebat dh natang ni semua kat badan aku.


Lokasi : Airport n dlm flight
masenye : Sekitar jam 6.30 hngga 10 p.m


Ceritera penerbangan air asia,
  1. No flight AK 5847 (Mcm dh bnyk kali nek je)
  2. Aku lambat check in kat kaunter
  3. Beg terlebih muatan 15.9 n then kurang kn jd 15.1
  4. Bertukar gate perlepasan from gate 2 to gate 1
  5. First time naik flight semua crew PRAMUGARA x de pramugari :)
  6. Ketika nk berlepas ade la pkcik ni kate sayap kapal terbang rosak so menggelabah la pilot n maintenance g check n terangkan kat pkcik tue.
  7. Penerbangan terkandas 45 minit 
  8. Makanan panas tidak disediakan pd hari itu
  9. Kesian kat laki husband aku tnngu 1 jam kat aiport gara2 lmbt berlepas
  10. First time nek flight aku rase seram n takut..huh



Lokasi : My cousin home (tmn JP Perdana)
Mase : kol 11 mlm - 6 pg keesokkan harinya


Mcm x percaye je my kazen masak seyh,setahu aku dia bkn la kaki masak pn tp semenjak dia benti kerja n jd suri rumh kot jd gini.x mcm pedas lak sambal dier uat berair2 bijik mate aku d uat nye. Tp sedap gak,tahniah lh kak piza,awk dh pndai masak :)


Mase untuk tdo tp tekak aku tetibe rase perit gile yg membuatkn aku x leh lena langsung n aku nasib ingat nk charge hp if x kong ar batery. Mate aku terus terpisat2 mlm tu x leh tdo pn gara2 tekak n my kazen telah terganggu oleh aku coz tilam dier bising.Last kte owng borak tentang mase silam n kenangan kecik2 dlu mengenai mcm2 arr dr micfael jackson sampai family,owng dh mati bla bla bla merapek je duer2..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...