NUFF

Sunday, January 10, 2010

Menggelabar sehingga basah dan tenat

Aku terus g mandi pagi tok bersiap2 ke kolej dan hujan turun dgn lebatnye pd hari tu. My kazen husband anta kat bustop Pandan habis basah aku di buat nye termasuklah barang2 aku yg bnyk nie..semua owng sekeliling dok pandang je aku.Pehal x penah tgok owng lari rumah ke haha time nk nek bas nasib arr ade owng tolong angkt beg 15 kg aku.


Sampai je kat kote ujan msh trun n x mcm jauh plak bus causeway link ni pack dr taxi stand an. Tp malang nye oleh krn terlalu pg maka x de owng pn nk g ke kwsn aku. If chrted 1 teksi x mcm mahal lak So aku lupekan niat tu n menanti penuh sabar dlm bsah kuyup.Owng kat situ pn dok pndang aku.N pkcik2 taxi tu kate bnyknye brang adik..nk uat cam ne an dh nasib.


Stengah jam tnggu akhirnye bas MARA Liner pn nk gerak aku pn berlari dlm ujan tahan bus ns uwuh driver benti tepi. Nasib pk cik ni bek la kn. X ramai pn owng nek bus pg tu x sampai sepuluh owng kot.Aku tertido dlm bus sbb panat arr x tdo sedar2 nk smpai kolej n aku tgok tngal aku sowng je penumpang yg tngl dlm bus ketika tu.Pkcik bus tu bermurah hati nk bentikn aku kat depan kolej.Cian kat aku brang selori kn haha Terima kaseh daun keladi la pkcik.


Smpai2 kolej tgok bnyk dh owng beratur tok pendftaran ari tu.Mane x rmai aku dtng nk dkat kol 10.15 a.m dh sedangkan acra dh berlangsung sejak kol 9 lg. Dtng2 aku trus g ke kaunter pendaftaran asrama coz malu nk beratur barang selori an.Barang aku terpksa aku angkut 2 kali n letak kat pkcik guard. Aku reject bilik 2 kali kot akhirnye dpt gak bilik kat blok B bernombor 2-10.Ok lah tu janji dkat ngan membe kamceng suda.


Roomates asl ialah manja tp dier tukar ngan dak junior so tngal la aku sowng senoir kn lam nie.Cian aku x penah dptpilh roomates selalu redha je dpt roomates yg aku x penah knl pn. Tp x pelah aku dh biase pn,dpt jmpe owng baru n ragam yg baru. Time nk masuk lam bilik pintu kunci aku pn g arr cari kunci kat ofis tp x cun pn kunci n tombolnye.Aku dh cuak. Upe2nye dak junior dh pat kunci n dorang g kunci pintu. Lak ngeng jerk.


Ptng tue aku dok bantai mengemas bilik n basuh siap2 arr ngan roomates aku kecuali yg sowng ni je x de. Dier cam bengang je aku amek katil tepi ,aku x nk arr depan pintu lgpn my roomates x duduk pn dlm bilik dorang lg ske lepak2 kat bilik membe dorang. Tngallah aku sowng sepi-sepian huhu Aku jd pendaftar terakhir hari tu so result amek waktu ptng je . Aku nyer pointer trun sket je. Tu je aku mampu. Tp bersyukur lh x de yg gagal.



Pengajian Islam= A
Comminication English= A-
Macroeconomics= B
Cost Accounting= B-
Comersial Law= C+
Financial Accounting= C+

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...