NUFF

Friday, February 12, 2010

Kenapa MESTI pergi

Janganlah pergi ,
Janganlah
Jangan sesekali buat begini
Janganlah tinggalkan saya.
Jangan.
Banyak kali aku cuba sebut perkataan keramat itu. Tapi percayalah tidak akan mengubah takdir dan kenyataan pun. Kenapa aku cakap begini (nada seperti orang berputus asa) sebab dia akan pergi juga dalam masa 80 jam daripada sekarang. Huh kalau aku punya kuasa sakti atau pari-pari (macam dalam cerita bawang putih bawang merah) alangkah baiknya. Confirm dia akan membantu.

Tapi itulah masalahnya aku tidak punya kuasa sakti mahupun pari-pari yang bisa tahan dia dari pergi.Minggu ini dua kali aku rasa sangat kehilangan. Bukan pergi buat selamanya tapi tetap aku rasa sangat jauh walaupun still area Malaysia.Rasa hati aku sangat berat ini.

Kalau Tuhan dengar detik hati aku sekarang dia akan mengerti betapaaku perlu dia,dia dan dia.Arrrgghhhh sangat sedih aku ini. (Time create cerita ini ada manik-manik jernih lalu dekat pipi aku sikit) Aku senang bila dia,dia, dia ada kerana dia,selalu mendengarkan aku. Selesa sungguh rasanya di kala itu.

Kenangan tetap akan jadi kenangan. Aku ingat sampai akhir hayat aku. Insyallah. Aku tidak suka pertemuan kerana nanti ada perpisahan yang aku sendiri tidak suka nak laluinya. Sakit okay. Bukan dari luar tapi dari dalam. Tertusuk sangat rasa. Ubat apa ada yang boleh beri sembuh?

Dulu aku tidak rasa begini,
Rasa yang sebegini,
Bila sekarang dan hari ini,
Baru rasa seperti ini.

Hidup memang ada kontranya,
Sudah tentu mati teman karibnya,
Tapi semua sudah takdir Nya,
Aku harus terima seadanya.

Bila dengar lagu bila aku sudah tiada,
Aku teringat kenangan yang ada,
Antara aku dan juga diri dia,
Memang akan jarang berjumpa.

Bila mahu jumpa lagi? (aku bertanya)

Insyallah nanti....(jawapan yang mungkin diberi)

Jangan sedihlah (aku memujuk hati)

Aku redha.

Aku akan rindu dia

Walau ambil sedikit masa

Sedikit ke?

Aku tidak pasti.

Aku tidak yakin

Biarlah masa tentukan.


From my heart to you:

Thanks you so much for everything.

Thanks you for be very nice to me

Thanks you for your care,advice and support.

I WILL MISS YOU MADAM.

Tak dapat ajar sofia and darwis

Tak dapat makan-makan lagi

Tak dapat tengok baby besar.

Tak dapat tumpang basuh baju.

Tak dapat nak pinjam buku lagi.

Tak dapat nak bercerita lagi.

SEDIH.
SEDIH
SEDIH

I stop here.
CRY.
: ' (


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...